La FCVS organitza la Trobada d’Associacions Socials del Tarragonès el pròxim 24 de maig per visibilitzar la força transformadora del voluntariat.

Un any més la Plaça Corsini de Tarragona viurà la força transformadora de les entitats del territori amb la celebració de la 6a edició del TAST Social, la Trobada d’Associacions Socials del Tarragonès que organitza la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) el pròxim 24 de maig.

Des de les 10h fins a les 19h es celebrarà la ja tradicional Mostra d’Entitats de Voluntariat on, a més de conèixer la tasca de les entitats, també es dinamitzaran tallers perquè tothom pugui fer un tast del voluntariat social. Com a novetat es podran comprar els productes d’El Mercat Social d’algunes entitats com el Taller Baix Camp i Aprodisca, una bona oportunitat per aproximar-se a l’economia social i descobrir com amb una compra es pot contribuir a la inserció sociolaboral de persones amb especials dificultats.

Un dels estands de la Mostra focalitzarà la mirada en el servei comunitari oferint informació sobre el Centre de Recursos Pedagògics de Tarragona i organitzant una visita dinamitzada amb quatre instituts (Els Pallaresos, La Salle Tarragona, Institut Torreforta i l’Institut Ramón de la Torre de Torredembarra) que permetrà que l’alumnat tingui una aproximació cap a les experiències de voluntariat.

L’escenari central del TAST Social no pararà tampoc de moure’s amb una jornada plena d’activitats per a tota la família que inclourà actuacions de coral, dansa bollywood, un taller de voluntariat inclusiu i actuacions castelleres.

Programa d’activitats

De 10h a 19h Mostra d’Entitats de Voluntariat amb tallers dinamitzats

Escenari

10.30h            Actuació de la Coral d’Aprodisca (Aprodisca)

10.30h            Actuació de Bollywood (Fundació Onada)

12.30h            Mostra de Dansa (Club Social La Muralla)

17.30h            Taller del Programa de voluntariat inclusiu VOL.IN (FCVS)

18.30h            Actuació castellera (Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau)

Cartell

La imatge del cartell del TAST Social d’aquesta edició està elaborat per les persones que formen part de l’Estudi Creatiu i de Disseny de la Fundació Topromi i la cooperativa El Far, inspirant-se en una obra de l’artista de Montblanc Matias Palau Ferré, en el marc de la commemoració del centenari del seu naixement.

Maties Palau Ferré era un pintor del moviment cubista, caracteritzat per la tornada del color i per la utilització de la tècnica del collage. Per això, en la creació del cartell del TAST Social s’ha jugat amb gomets de colors i, partint de conceptes com l’associacionisme, el voluntariat i l’equip, s’han visualitzat les persones, representades pels gomets, unides per assolir uns propòsits específics. La posició d’aquests vol mostrar que no tots estan a la mateixa manera col·locats però sí dins d’un conjunt, destacant el concepte de diversitat. 

Concurs a les xarxes

Durant la celebració del TAST Social, el 24 de maig, se celebrarà un concurs a través de les xarxes socials on es podran guanyar premis com entrades a Port Aventura o un lot de productes d’El Mercat Social. El concurs es publicarà al web de la FCVS uns dies abans de la celebració del TAST Social.

Entitats participants

El TAST Social es tracta d’un projecte que lidera la Federació Catalana de Voluntariat Social amb el recolzament de les entitats participants del territori: Associació de Malalts i Trasplantats Hepàtics de Catalunya (AMTHC), Projecte Home, Fundació La Tutela, Fundació Santa Teresa del Vendrell, Fundació Onada, Associació Ment i Salut La Muralla, Creu Roja, Càritas Diocesana de Tarragona, Afanoc, Associació de Voluntaris del Camp de Tarragona Llegat 2018, FACUA, Alzheimer Tarragona, Aicec-Adicae, Quilòmetre Zero, Aprodisca, Amics de la Gent Gran, Pàdel amb tu, Fundació Catalunya-La Pedrera, Club Vaixell, Voluntariat per la Llengua, ONCE, Taller Baix Camp, Joventut Multicultural Musulmana, Xarxa Suport Famílies Cuidadores i Punt de Voluntariat de Tarragona.

 

Font: Federació Catalana de Voluntariat Social