Igualada, divendres 13 de juny de 2025 — Centre Cívic Nord

El passat divendres 13 de juny es va celebrar a Igualada la jornada Donar Vida des de la Primària, un espai de trobada i reflexió entre professionals sanitaris, enfocada a aprofundir en els vincles entre l’atenció primària i els processos de donació i trasplantament d’òrgans i teixits.

L’acte es va desenvolupar de 12:00 h a 14:00 h a la sala d’actes del Centre Cívic Nord, i va comptar amb la participació de figures clau del sistema sanitari català, així com amb testimonis de persones trasplantades.

Objectius de la jornada:

  • Posar en valor la importància de l’atenció primària en la detecció i promoció de la donació d’òrgans.

  • Difondre experiències clíniques i personals que contribueixen a humanitzar el procés.

  • Presentar projectes innovadors com la donació de còrnies des de la primària.

Programa destacat:

  • Benvinguda a càrrec d’Alba Brugués.

  • Ponències temàtiques sobre el sistema de donació a Catalunya, el paper dels coordinadors i la donació de còrnies des de l’atenció primària.

  • Taula de debat amb professionals de diferents àmbits assistencials.

  • Cloenda amb el testimoni emotiu de Montse Collado, trasplantada de fetge i membre de l’AMTHC.

  • Presentació d’un projecte pioner de donació de còrnies a càrrec de Xavier Arrebola.

La presència de la Montse Collado i la Isabel Valdivieso, que van compartir la seva experiència com a trasplantades, va aportar una visió vivencial que va enriquir notablement la jornada.